Linképítés

minden, amit tudni érdemes

A linképítés a keresőoptimalizálás nagyon fontos eleme. Ahhoz, hogy egy oldal a találati lista elejére kerüljön, hitelesnek kell látszania a Google szemében. Mivel a fontos kulcsszavakra általában meglehetősen nagy a verseny, ezért ma már elkerülhetetlen, hogy minőségi és releváns linkek mutassanak az oldalra.

A cikkből megtudhatod, hogy:

  • Mi az a linképítés és mik a legfontosabb fogalmak, amit ismerned kell
  • Milyen típusú linkek vannak?
  • Milyen a minőségi link és milyen hivatkozásokat kell mindenképpen elkerülni
  • Hogyan lehet jó linkeket szerezni?
  • Mit tartalmaz egy backlink audit és mirt van rá szükség?

Table of Contents

linképítés fontos része a keresőoptimalizálásnak

Mi az a linképítés?

A keresőoptimalizálás folyamatában a linképítés az “off-line SEO” része. Az oldalra mutató külső forrásból származó hivatkozások, azaz linkek növelik az oldal hitelességét és forgalmat terelnek az oldaladra. 

A Google az internet feltérképezése során részben a linkek alapján tájékozódik, a jó minőségű és természetes linkprofil az egyik legbefolyásosabb rangsorolási tényező.

A linképítés legfontosabb alapfogalmai

  • Link: a céloldalra mutató hivatkozás
  • Anchor text: a hivatkozás szövege, fontos, hogy a céloldalnak releváns kulcsszó vagy szöveg legyen

A linkek típusai

  • Szöveges linkek: ez a leggyakoribb és nagyon értékes linktípus, a link elhelyezése szöveges tartalomban történik. 
  • Kép link: Ilyenkor a felhasználó a képre kattintva jut el a céloldalra. Az anchor text ebben az esetben a kép alt text-je. 
  • Javascript link: nem szerencsés link típus, érdemesebb szöveges linkre koncentrálni

Nofollow és dofollow linkek

A hivatkozás létrehozásánál meg kell adni, hogy nofollow, vagy dofollow típusú linket szeretnénk.  A nofollow linkek lényege, hogy ezen nem adódik át “SEO erő”, azaz nincs jelentős hatása keresőoptimalizálás szempontból. Az üzletileg nem fontos tartalmakat szokták így linkelni vagy ha kifejezetten nem akarjuk, hogy “SEO erőt” adjunk át az oldalnak.

A dofollow linkek közvetítik a SEO erőt, ezért fontos, hogy a külső hivatkozások az oldalunkra dofollow linkkel történjenek.

Minőségi linképítés: miért fontos és mire kell figyelni? 

Az oldalra mutató linkek száma már sok évvel ezelőtt is nagyon fontos tényező volt a rangsoroláskor. Amikor ezt felismerték, rengeteg olyan weboldal és bloghálózat jött létre (PBN – Private Blog Network), melyeknek a fehasználók számára semmilyen értékük nem volt. Ezeknek az oldalaknak az volt az egyetlen célja, hogy megtévesszék a Google-t és hamis hitelességet nyújtsanak a hivatkozott céloldalaknak. 

Amikor ez a Google fejlesztői számára nyilvánvalóvá vált, kihoztak egy olyan algoritmus frissítést, amelyik képes felismerni az ilyen hivatkozásokat. Ez a fríssítés a híres 2012-es Penguin update. A frissítésnek köszönhetően: 

  • A Google felismeri a linkfarmokat (ezek mesterséges lista oldalak, melyek kizárólag kimenő linkek elhelyezésére jöttek létre)
  • A Google felismeri a PBN oldalakat (Private Blog Network): bár ezeken az oldalakon vannak valós bejegyzések, ezeket senki sem olvassa és szintén a linkek elhelyezésére szolgálnak
  • Az ilyen oldalakról érkező linkek akár büntetést, jelentős visszaesést de akár kitiltást is vonhatnak maguk után. 

 

Ezen kívül a Google már különbséget tesz link és link között, a következő szempontok szerint.

Milyen a jó link? 

→ A forrásoldal hitelessége

Nagyon lényeges, hogy linket, csak hitelesnek tekinthető oldalon helyezzünk el. Az oldal hitelessége nagyon jól felmérhető az Ahrefs “Domain Rating” (továbbiakban DR érték) mérőszámával vagy a MOZ “Domain Authority” DA mérőszámával.

→ A forrásoldal és a tartalom témarelevanciája

Érdemes olyan oldalon elhelyezni a linket, amelynek a témaköre a céloldallal kapcsolatos legyen. Ugyanígy nem mindegy, hogy a tartalom, amelyben a hivatkozást elhelyezzük miről szól, mert a keresőmotor vizsgálja a szövegkörnyezetet is. Tehát két, egyébként ugyanolyan magas DR értékű oldal közül az a link fog többet számítani, amely oldal témája a mi témánkhoz közelebb áll.

→ A természetes linkprofil

Nem szerencsés, ha hirtelen sok link épül az oldalra, főleg ha azelőtt egyáltalán nem mutatott rá hivatkozás. Ezért a linképítésnek folyamatos és hosszú távú tevékenységnek kell lennie. 

linképítés kiemelten fontos a keresőoptimalizálás során

Hogyan szerezhetsz linkeket? 

Linkek szerzésére többféleképpen is van lehetőség, fizetős és szerencsésebb esetben nem fizetős módokon. Lássuk, hogy milyen lehetőségek vannak!

→Versenytársak linkjei

Nagyon jó kiindulási pontot jelenthet a versenytársak linkjeinek vizsgálata. Erre szuper eszköz az Ahrefs Link Intersect eszköze, de ez meglehetősen költséges szolgáltatás. Olcsóbb, de kisebb adatbázissal rendelkezik a MOZ, vagy a Majestic SEO.

→Online PR

Lehetőség van magas DR értékű oldalakra PR-cikkeket elhelyezni. Ebben egy SEO szakember vagy SEO ügynökség tud segítséget nyújtani. A PR megjelenések általában költségesek: több tíz vagy akár százezer forint nagyságrendű összeg lehet az ilyen tartalmak elhelyezése. Egy ügynökség vagy SEO szakember ugyanakkor általában kedvezményes összeget tud biztosítani, hiszen több ügyfélnek csomagban tud lekötni megjelenéseket és jó kapcsolatot ápol több tucat vagy akár 100-as nagyságrendű szerkesztőséggel.

Az online PR további előnye, hogy a link SEO értékén kívül a brand felépítését is segítik és minőségi forgalmat terelhetnek az oldaladra.

→Vendég posztok (Guest Post)

Ha a területeden vannak hiteles és releváns szakmai oldalak, megkeresheted őket egy-egy témaötlettel, ami az ő oldalukat gazdagítja, számodra pedig ismertséget és természetesen linket jelent. A Guest Post írás rendkívül népszerű módja a linkszerzésnek, ugyanakkor nagy időbefektetést igényelhet. 

→Említésekből szerzett linkek

További lehetőség, hogy rákeresel a saját vagy a vállalkozásod nevére, illetve beállíthatsz Google Alert értesítést is. Amennyiben valahol link nélkül hivatkoznak rád, megkeresheted az oldal szerzőjét, és kérheted, hogy helyezzen el hivatkozást. 

→Non-profit linkek

Kereshetsz az oldalad témájához kapcsolódó non-profit szervezeteket is, ahol támogatásért cserébe feltüntetnek téged és az oldaladra mutató hivatkozást helyeznek el. Ezek a linkek általában elég erősnek számítanak.

Backlink profil audit

Ha az oldaladnak már vannak linkjei, érdemes azt is felmérni, hogy milyen minőségűek, mennyire hasznosak ezek a linkek. Az audit során a következő szempontokat kell figyelembe venni: 

Összefoglalva:

A linképítés tehát egy külön szakterület, amelyen bár eleinte egyedül is jelentős előrelépést lehet elérni, hosszú távon érdemes szakmai támogatást kérni.

Ha segítségre van szükséged linképítés vagy a keresőoptimalizálás bármely területén, keress minket!

Jelenleg kb 200+ médiummal ápolunk jó kapcsolatot és tudunk segíteni Neked a linképítésben és PR cikkek elhelyezésében. A kisebb oldalaktól egészen az országos, mainstream médiákat is beleértve.

Írj nekünk és dolgozzunk együtt! 🙂

summit media logo seo ügynökség

Keresőoptimalizálás, szövegírás és linképítés – egy helyen!

Elérhetőség

Kövess minket!

Nem találsz valamit?

2020 © Minden jog fenntartva! | Adatvédelmi tájékoztató | ÁSZF | Süti szabályzat | Made with ❤ by Summit Media